sobota 14. března 2015

Zvýrazněná Ema

Mikinou v barvě "amarant".


Látku jsem objednala zde. S kvalitou jsem spokojená. Z barvy trochu přechází zrak, ale Ema je jí nadšená.

Střih je z Ottobre design 1/2014. Délka rukávů je v pohodě, celková délka na nás krátká. Žel jsem si všimla pozdě. Tak se mi podařilo přidat už jen asi 2cm nad původní plán.


Zip mě trochu potrápil. Za každou cenu jsem chtěla vsadit spirálový YKK. Ale neměla jsem ideální délku, musela jsem zkracovat. Zkracovala jsem poprvé a trvalo mi to dlouho. Pro jistotu jsem si zkracování nejdříve zkusila na jiném, levném, spirálovém zipu. Nakonec se podařilo.


Největší radost mám z prošití záložek na coverlocku. Zmizel problém s provazováním/neprovazováním horních a dolní nitě. Hodně jsem povolila přítlak patky a zázrak je na světě! Čím silnější materiál, tím více povoluji přítlak patky.

A ještě pár fotek. Focení si Ema celkem užívá...



S culíkem je nám čepice najednou nějaká malá :)




A teď už jen kalhoty, legíny, trika a šusťákovku a jarní/letní šatník pro Emu je hotový! :) To nedám!

21 komentářů:

  1. Dobrý den,
    mikina je pěkná, prošití se Vám velmi vydařilo. Děkuji za radu, to provazování neprovazování bylo k vzteku.

    Mohu se zeptat na kapsy ve švu se zipem? Je to velmi precizně ušito. Nemáte nějaký návod jak na ně? Koukám, že je máte neprošité.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Návod na všívání zipu nemám. Ale budu bundičku šít v blízké době ještě jednou, zkusím postup nafotit. Vlastně i sama pro sebe, ať příště nemusím nad postupem dumat nanovo. A s tím precizním ušitím...on je fleece takový milosrdný materiál a lecos se v něm skryje :) A děkuju!

      Vymazat
  2. Slintám tu manželovi do noťasu... :-) Krásná!!! Kombinace s tyrkysovým!
    Škoda, že rada k provazování/neprovazování přišla drobet později, tento týden jsem se tak navztekala a napárala s Adélčiným kabátkem... No aspoň zkusím příště. ;)
    A to DÁŠ!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ta tvá "pětadvacítka" je mi vzorem. Tak doufám, že to také dám. A dík!

      Vymazat
  3. No já doufám, že povolení přítlaku bude fungovat i v jiných domácnostech :). Pro mě je coverlock a jeho/mé dovednosti stále velká nejistota. Tak prosím dejte vědět, jak s povolenou patkou provazují ty vaše stroje. Ať máme jistotu, že je to ono. Díky!

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, mikina je krásná!!! a i já děkuji za ten postřeh s přítlakem patky... ač mám CL doma již delší dobu, stále si úplně netykáme, i když v některých oblastech už jsem si leccos vyjasnili :D ...jak máš prosím nastavené napětí nití? - minule jsem se tu vztekla s lemováním mikiny z coral flísu a nadávala si, že jsem to nezahla a neprošila rovnostehem... Jinak fandím, abys ušila, co máš v plánu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Magdo! Napětí nití jsem měla: horní 6-6-5, spodní 1. Troufám si tvrdit, že col by ale šil i s jinou kombinací napětí nití. U mě byl problém v tom, že pokud byl přítlak moc silný, tak při prošívání přes švy, se horní vrstva látky jakoby zarazila o patku a spodní šla dál. Nejdříve jsem to zkoušela změnit diferenciálem (teď ho mám na cca 1,2). Trochu se to zlepšilo, ale ne úplně. Nakonec pomohlo to povolení přítlaku patky. Toto nastavení mi zabralo zatím u fleecu a warmkeeperu. Brzy budu šít z teplákoviny. Tam chci na colu šít kde co. Tak uvidím. A dám vědět, jak to dopadlo :)

      Vymazat
    2. Leni, děkuji za cenné postřehy! Určitě při nejbližší příležitosti vyzkouším... Já jsem např. při šití úpletů skončila na kombinace napětí nití - horní všechny na 9 a spodní na 0 a provazuje ukázkově a šije i přes švy, tak s tím radši nedělám nic...u jiných materiálů mi to ale právě hapruje a přes švy neprovazuje stabilně, takže tento postřeh se mi uričtě hodí :), M.

      Vymazat
  5. culík v čepici je šik:)ema krásná,mikina taky--------!:)děkujem za hraní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I my děkujeme! Matěj je za kamaráda rád. A máme koupené ty lístky. Ještě nevím, který dospělý s E a M dorazí. Tak snad nebude vadit, když třeba budou muži TŘI! :)

      Vymazat
    2. jasně že nevadí! Ale myslím, že by se mohlo líbit i tobě divadlo!já si přijdu jak o vánocích:) Toník byl nadšený!

      Vymazat
  6. To prošití (s knoflíčkem!) mě upoutalo na první pohled. A houbičky! Krása to je.
    Ten seznam mě pobavil, já už jsem si říkala, že si fakt začnu psát, co potřebujeme, abych pak nepředbíhala. Nestíhám asi o tři parníky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík. Knoflíčky většinou kryjí nedokonalosti. Tedy třeba jen jeden, ty ostatní bývají do počtu :)

      Vymazat
  7. Skvělá mikina!! S provazováním COLu taky pořád bojuju. Na silnější materiály jsem si s ním zatím vůbec netroufla, zatím šiju jen úplety a přes švy je to občas o nervy. Jindy zas provazuje, ale nedostatečně pruží. No, pořád ještě si nejsem jistá, jestli jsem si radši neměla pořídit místo dalšího stroje další objektiv. Zkusím nějakou podobnou mikču a jestli to klapne, třeba ho ještě vezmu na milost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se COLu dlouho vyhýbala. Nefunfoval a kradl čas. Ale nechci mu to darovat jen tak...když stál tolik peněz!

      Vymazat
  8. Nádherná, dnes jsem ji viděla naživo a je profesionální. A zdálo se mi, že Ema ji nosí opravdu hrdě. A ta signální barva je náhodou pěkná, obzvlášť v kombinaci s čepicí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, nosí ji ráda, nevím, jestli hrdě :) Mě se nakonec přes tu, pro mne nelibou barvu, také mikina líbí. To mě asi taky dost těší, že z nelibých ingrediencí jsem vyrobila něco libého. Tak to vidím já.

      Vymazat
  9. Krásná Ema, parádní mikina!

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi
    1. Díky moc! Ema ji moc ráda nosí. Dokonce jí teď bývá občas zima i doma, takže si tu mikinu "musí" vzít :)

      Vymazat